Zespół

Budujemy mocą doświadczeń

Nasza myśl pedagogiczna nie jest przypadkowa.

Budujemy tę niezwykłą szkołę mocą doświadczeń naszych ekspertów edukacyjnych, potencjałem zespołu oraz wielkim entuzjazmem i pasją do edukacji.
Autorska Szkoła Podstawowa Octoschool to synergia wiedzy, doświadczenia, technologii i pasji. Nasza szkoła powstała jako efekt pracy zespołu ekspertów z całej Polski, chcących tchnąć nową jakość w polską edukację szkolną.
Wywodzimy się z różnych dziedzin. Są wśród nas dyrektorzy szkół publicznych i niepublicznych. Specjaliści od edukacji domowej, autorzy podręczników i programów nauczania oraz menedżerowie oświaty. Jednak przede wszystkim z powołania jesteśmy nauczycielami i chcemy dzielić się wiedzą i pozwalać dzieciom lepiej rozumieć siebie oraz świat wokół nich.
Projekt Octoschool powstał jako naturalna odpowiedź na wyzwania stojące przed współczesną szkołą. Dziś najważniejszym pytaniem nie jest „czego”, ale „jak” uczyć. Chcemy, aby nasi uczniowie budowali swoją wiedzę holistycznie, z żywym zainteresowaniem i w zgodzie z własnym rytmem. Nie chcemy gasić dziecięcej dociekliwości i ciekawości świata. Wprost przeciwnie. Chcemy dzieciom pokazać, że ich przeczucia są słuszne – że konstruowanie wiedzy jest niekończącą się przygodą, niesamowitą możliwością samorozwoju i fascynującą pogonią za ideałami.

Future Classroom Lab

Szkołę Octoschool opieramy na metodologii Future Classroom Lab (FCL) oraz autorskim programie nauczania. Sięgnęliśmy po FCL, bo pozwala odejść od klas, ławek i, co najważniejsze, od modelu, w którym uczeń jest tylko biernym uczestnikiem zajęć. W naszej szkole przestrzeń jest „trzecim nauczycielem”. Rozbudza aktywności, intryguje i zachęca do interakcji z rówieśnikami.
Fundamentalnie redefiniuje relację uczeń-nauczyciel. W Octoschool nauczyciel jest przede wszystkim przewodnikiem, który wspiera samodzielne odkrycia i badania. Z kolei nasz autorski program nauczania pozwala realizować podstawę programową oraz dopasować tempo pracy do indywidualnych potrzeb uczniów.

Nasz oddany zespół

Anna Basińska

Jestem doktorką nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Na Wydziale Anglistyki UAM w Poznaniu prowadzę zajęcia dla przyszłych nauczycieli języka angielskiego. Jestem członkinią zespołu Bilingualism Matters @Poznań, promującego wiedzę  na temat wielojęzyczności i uczenia się języków oraz TELL (Techniques for Effective Language Learning), który wspiera studentów z trudnościami w nauce języków. Jestem też kierowniczką studiów podyplomowych dla nauczycieli. Prowadzę warsztaty i szkolenia w przedszkolach i szkołach. Przez kilka lat pracowałam jako nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej.

Współtworzyłam program wspomagający E-nauczyciel przyrody, innowacyjny program wychowania przedszkolnego Tablit oraz materiały do programu Szkoła Ćwiczeń realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Jestem trenerką umiędzynarodowienia i autorką publikacji naukowych oraz metodycznych poświęconych pedagogice. W 2021 roku za swoje osiągnięcia otrzymałam nagrodę Ministra Edukacji i Nauki.

Naukowo interesuję się procesem kształcenia nauczycieli, rolą języka w procesie uczenia się oraz wsparciem umiędzynarodowienia w polskich szkołach.

Umiem organizować przestrzeń i tworzyć zadania sprzyjające aktywnemu uczeniu się. Wiem, jak stosować aktywizujące strategie pracy oraz technologie, aby proces edukacyjny był skuteczny i dopasowany do potrzeb dziecka. W mojej pracy wykorzystuję m. in. metodę projektów badawczych, Storyline, multimedia i sprzęt audio i video.

Lubię się uczyć. Jestem kreatywna i angażuję się w idee, w które wierzę. Kocham podróżować, eksperymentować w kuchni i czytać książki.

Mam dwie córki: jedną już na studiach i drugą, która właśnie zaczyna przygodę szkolną. Uczestniczenie w ich edukacji jako rodzic wiele wniosło do mojego spojrzenia na szkolnictwo. Marzę, aby każda szkoła była miejscem, w którym dzieci i nauczyciele i czują się bezpiecznie, w zgodzie ze sobą i innymi, a nauka jest intelektualną i wspólnotową przygodą, w której docenia się wysiłek i zaangażowanie, a nie wyłącznie końcowy wynik.

Luiza Skutnik

Uczenie się i rozwój to dla mnie podstawa. Jestem pedagogiem, plastykiem, nauczycielem i wykładowcą akademickim z 20-letnim doświadczeniem. Od 15 lat prowadzę arteterapię, a od 4 pracuję jako coach. Przez kilka lat byłam dyrektorem autorskiej szkoły podstawowej, której osią działań był rozwój kompetencji uczniów. Ukończyłam Akademię Innowatora Edukacji, a obecnie zdobywam kolejny zawód: psycholog w zakresie jakości życia i zdrowia.

Dzięki swoim doświadczeniom zrealizowałam mój największy dotąd projekt: platformę pozwalającą zmieniać edukację w Polsce i promować rozwój osobisty jako narzędzie radzenia sobie we współczesnym świecie. Moje działania kieruję zarówno do nauczycieli jak i rodziców, bo przecież, aby dzieci mogły się rozwijać, to dorośli muszą dać im do tego przestrzeń. Lubię metaforę skrzydeł jako potencjału, rozwoju i wzrostu, stąd nazwa projektu – Pracownia Rozwoju Skrzydeł.

Wiem, że w polskich warunkach można tworzyć szkoły rozwijające dzieciom skrzydła. Na konferencjach, wykładach i warsztatach, poprzez artykuły, projekty i sesje rozwojowe przekazuję studentom, nauczycielom i rodzicom w całej Polsce wiedzę, jak to robić. Tworzę metody i autorskie materiały dydaktyczne do szkół nowego modelu. Napisałam też Rozwojownik – program rozwoju skrzydeł dla nauczycieli.

Udział w projekcie Octoschool to naturalna kontynuacja mojej misji. To okazja, aby moje doświadczenia posłużyły do tworzenia szkoły, gdzie skrzydła rozwiną wszyscy: uczniowie, nauczyciele i rodzice.

Szkołę widzę jako stan umysłu ludzi, którzy ją tworzą. Dla mnie szkoła nowego modelu, taka jak Octoschool, to nie odległe marzenie, a potwierdzone praktyką doświadczenie. Wiem, że odpowiednie podejście nas, dorosłych, pozwala tworzyć miejsca piękne, umożliwiające uczniom prawdziwy wzrost.

Marek Grzywna

W swoim życiu kieruję się mottem „Cel to marzenie z datą realizacji”. Marzenie o Szkole pisanej wielką literą, rozpocząłem już na pierwszym roku studiów pedagogicznych.

Nazywam się Marek Grzywna, mieszkam i pracuję w Toruniu. Jestem nauczycielem informatyki i biologii w szkole podstawowej i technikum w Toruniu. Jestem dyrektorem szkoły dla dorosłych. Pełnię rolę wykładowcy akademickiego i trenera. Prowadzę szkolenia dla Rad Pedagogicznych oraz szkolenia dla biznesu.

Jestem pasjonatem wykorzystywania nowych technologii, które mają ułatwiać zdobywanie wiedzy i uatrakcyjniać pobyt w szkole.

Prowadzę kanał na YouTube -Marek Grzywna Edukacja, na którym bezpłatnie umieszczam nagrania oraz prowadzę webinaria.

Pełnię rolę egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w zakresie egzaminu maturalnego z biologii.

Na swoich lekcjach wykorzystuję roboty, smartfony, płytki programowalne, drukarki 3d i wiele innych nowoczesnych narzędzi. Podczas zajęć używam aplikacji takich jak YouTube, TikTok czy Instagram. Przekazuję wiedzę w niekonwencjonalny sposób, zwiększając zaangażowanie i zaciekawienie ucznia, gdyż znajduje się on w swoim „naturalnym środowisku” social mediów. Jestem nauczycielem kreatywnym, twórczym, niekonwencjonalnym i skutecznym. Uczniowie rozwijają swoje pasje, a przy okazji osiągają sukcesy rangi lokalnej, krajowej i globalnej. A wszystko to w atmosferze pozbawionej stresu, testowania, czy zmuszania, z uwzględnieniem predyspozycji, pasji i umiejętności ucznia.  Jestem nauczycielem, który jednoczy, wspiera różnorodność i doskonale czuje się pełniąc rolę wychowawcy klasy.

O moich działaniach, sukcesach i prowadzonych szkoleniach można przeczytać na stronie https://www.marekgrzywna.pl/

Rafał Juszczyk

Jestem nauczycielem dyplomowanym i w trójmiejskim szkolnictwie pracuję od 2003 roku. Uczyłem historii, wiedzy o społeczeństwie i edukacji dla bezpieczeństwa. W 2014 moi uczniowie nominowali mnie do nagrody Nauczyciel Roku Gazety Wyborczej – w głosowaniu zająłem ostatecznie 2 miejsce. Od 2019 na Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni wykładam metodykę nauczania edukacji dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej.

W 2014 zostałem dyrektorem Szkoły Podstawowej w Pogórzu w gminie Kosakowo. Od początku chciałem, aby szkoła, którą kierowałem była wyjątkowa. Dziś z radością mogę powiedzieć, że słowa dotrzymałem. W plebiscycie Dziennika Bałtyckiego otrzymałem tytuł Osobowości Roku 2017 powiatu puckiego w kategorii Samorządność Społeczna i Lokalna.

Szkoła to dla mnie przede wszystkim relacje. To one są podstawą i to w nich widzę drogę do życiowego sukcesu. Drzwi mojego gabinetu są zawsze otwarte dla nauczycieli, rodziców i uczniów. Obok patrzenia jak najmłodsi odkrywają i rozwijają swoje pasje, najwspanialszą częścią mojej pracy jest spotkanie z drugim człowiekiem. Rozmowa – zwłaszcza z uczniami – to dla mnie niewyczerpane źródło energii do dalszej pracy.

W wolnych chwilach, choć nie mam ich zbyt wiele, uwielbiam podróżować i poznawać kulinaria i obyczaje różnych zakątków świata. Kocham sport. Śledzę tenisa ziemnego i mocno kibicuję Idze Świątek. Sam trenuję power pump i fitness na siłowni.

Lubię klasyczne kino, śmieszą mnie stare polskie komedie, a kryminały Agathy Christie wciągają bez reszty. W szkole i w życiu kieruję się mądrością mojej ukochanej babci Marysi: „On Ci kamieniem – Ty mu chlebem”.

Anna Oleszek

Z oświatą jestem związana dosłownie od zawsze – moi rodzice mieli wykształcenie pedagogiczne, a siostra była nauczycielem. Edukacja to moje życie zawodowe i pasja, a rozwój i doskonalenie to priorytet. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu wiedzy o kulturze, pośrednictwa i zarządzania nieruchomościami oraz zarządzania oświatą, a także szereg kursów kwalifikacyjnych.

Pracowałam w Rahn Education, firmie edukacyjnej, z siecią placówek w Europie i Afryce. Liczne międzynarodowe sympozja, seminaria i warsztaty były dla mnie okazją, by poznać otwarte myślenie pedagogiczne i podpatrzeć pracę wielu cenionych szkół. Działałam także w ramach uznanych w Polsce organizacji wspierających oświatę niepubliczną.

Dzięki zdobytym doświadczeniom i intuicji pedagogicznej, wraz z zespołem, stworzyłam autorską koncepcję szkoły podstawowej i liceum w Zielonej Górze, którą kierowałam kilka lat. W wieku dojrzałym odnalazła mnie głęboka miłość, która przywiodła mnie do Trójmiasta. Od kilku lat jestem dyrektorem Niepublicznego Żłobka i Przedszkola Hula Hop w Gdańsku.

Koncepcja szkoły takiej jak Octoschool rodziła się we mnie dłuższy czas. Jak się okazało, moje spojrzenie podzielała też Maja – właścicielka Hula Hop. Postanowiłyśmy więc działać i zaprosić do projektu ekspertów z całej Polski. W Octoschool chcę tworzyć bezpieczne i przyjazne miejsce edukacji, gdzie podąża się za potrzebą dziecka, a jednocześnie pielęgnuje świat wyobraźni. Chęć by tworzyć mądrą i otwartą edukację jest we mnie tak samo mocna, jak 20 lat temu, kiedy rozpoczynałam karierę zawodową jako polonistka. Poprzez Octoschool chcę udowodnić, że nauka może być ściśle fajna.

A prywatnie? Sprzeczności, kolory i multum zainteresowań. Uwielbiam dobrą książkę, architekturę przedwojenną, ślad historii, zgiełk miasta i obcowanie z naturą. Mam nastoletniego syna i jego doświadczenia edukacyjne to wspaniała okazja do obserwacji (a niekiedy próba cierpliwości…). Jestem optymistką, wierzę w ludzi, w siłę zespołu, życzliwość, moc dobrego humoru. Przecież nie ma dowodów na to, że życie jest śmiertelnie poważne… 😊

Nasza oddana kadra

Dagmara Tańska

Z wykształcenia i pasji jestem filologiem angielskim — choć dwa razy dostałam się na polonistykę, ostatecznie wybrałam anglistykę. Teraz jestem wicedyrektorem w Octoschool, gdzie razem z zespołem tworzymy miejsce, które dostosowuje naukę do potrzeb każdego dziecka. Wcześniej miałam przyjemność koordynować kursy dla dzieci i młodzieży w British Council oraz współpracować z prywatnymi szkołami w Warszawie. Jednak niezależnie od pełnionych funkcji w sercu zawsze pozostaję przede wszystkim nauczycielką.

Mam międzynarodowe kwalifikacje do nauczania języka angielskiego niezależnie od języka ucznia (Cambridge CELTA oraz DELTA, a także London Trinity TYLEC), co pozwoliło mi pracować w różnych zakątkach świata, między innymi w Zatoce Perskiej. Uczyłam dzieci, nastolatków i dorosłych, a przygotowywanie do egzaminów to dla mnie prawdziwa przyjemność, bo sama uwielbiam się uczyć i zdawać testy.

Jestem też trenerką nauczycieli – to moja pasja, bo lubię wspierać innych i dzielić się tym, co najlepsze w nauczaniu. Moim kolejnym ważnym obszarem pracy jest pomoc osobom z ADHD, zaburzeniem, które wpływa na funkcje wykonawcze, m.in. koncentrację, impulsywność i kontrolę emocji. Na ten temat miałam okazję mówić na konferencjach IATEFL 2025 w Edynburgu i IATEFL Polska 2025 w Łodzi, pokazując praktyczne sposoby wspierania nauczycieli i uczniów.

Jestem też tutorką, to znaczy, że indywidualnie pomagam uczniom odkrywać talenty i wspieram ich w rozwijaniu umiejętności społecznych. W Octoschool wykorzystuję to, by każdy czuł się tu dobrze i mógł uczyć się na swój sposób.

Prywatnie mam wiele pasji, m.in. kocham występować na scenie, tworzyć muzykę, ale też uprawiać sport, co dodaje mi energii i inspiracji do działania. Najlepiej odpoczywam blisko natury, w towarzystwie rodziny i przyjaciół.

Aleksandra Niedziela

Nauczycielka, który stale się rozwija i szuka nowych metod pracy. Od 5 lat zajmuję się obserwacją i wspieraniem prawidłowego rozwoju dzieci. Jako nauczycielka w pełni oddaję się swojej roli z pasją i oddaniem. Swoją przygodę z edukacją zaczęłam na studiach w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Tam też poczyniłam  swoje pierwsze kroki jako nauczycielka przedszkola. Jestem pełna energii i kreatywności, co pozwoliło mi na uznanie wśród swoich uczniów i kolegów w Plebiscycie Nauczyciela Na Medal.

Edukacja to dla mnie nie tylko praca, ale pasja i styl życia. Stale udoskonalam swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w różnych szkoleniach, warsztatach i konferencjach edukacyjnych. Otwarte podejście do nauki sprawia, że zawsze jestem gotowa do eksplorowania nowych metod i narzędzi, które mogą przyczynić się do lepszych efektów nauczania.

Uwielbiam pracę z dziećmi i wierzę w ich ogromny potencjał rozwojowy. Każdego dnia do klasy postaram się nie tylko wnieść wiedzę i umiejętności, ale także wsparcie emocjonalne i motywację do osiągania coraz to wyższych celów.  Staram się, aby każda moja lekcja, którą przygotowuję, była pełna  interaktywnych metod nauki, które wciągają uczniów i pobudzają ich ciekawość. Chciałabym stworzyć klasę, która będzie prawdziwym laboratorium kreatywności, gdzie dzieci będą zachęcane do myślenia poza schematami i wyrażania swoich pomysłów w twórczy sposób.

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów w moim życiu jest miłość do tańca i muzyki.

Podróże są kolejnym obszarem, którym nieustannie się fascynuję. Widok nowych miejsc i kultur jest dla mnie nie tylko źródłem inspiracji, ale również sposobem na poszerzanie horyzontów, także dla swoich uczniów. Wprowadzam elementy międzynarodowego wymiaru do swoich lekcji, ukazując dzieciom różnorodność świata i rozwijając ich empatię,  zrozumienie dla innych kultur.

W skrócie : jestem nauczycielką, która stara się przekraczać granice tradycyjnego podejścia do edukacji. Moja pełna entuzjazmu osobowość, kreatywność, zaangażowanie w ciągły rozwój oraz miłość do pracy z dziećmi sprawiają, że staram się być źródłem inspiracji dla uczniów.

Aleksandra Kuchnio

Z wykształcenia jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego z nauczaniem języka angielskiego oraz absolwentką drugiego kierunku: Terapii pedagogicznej z elementami integracji sensorycznej. Ukończyłam także certyfikowany kurs Trenera umiejętności społecznych pierwszego i drugiego stopnia. 

Posiadam kilkuletnie doświadczenie zawodowe i dużo pasji do zawodu. Stale udoskonalam swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w szkoleniach, warsztatach i konferencjach edukacyjnych. Kompetencje i kwalifikacje, które nabywam chętnie wykorzystuję w pracy z dziećmi.

Ważne jest dla mnie nawiązywanie dobrych relacji z uczniami oraz rodzicami, wzajemne zaangażowanie i zaufanie. Jestem otwarta na nowe wyzwania, aby wspólnie tworzyć przyjazne i rozwijające środowisko edukacyjne.

Odpoczywam spacerując w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Obecnie planuję również podróż do Australii. Wierzę, że podróże są nie tylko wspaniałą okazją do poznawania nowych miejsc, ale także do poszerzania swojej wiedzy i doświadczenia.

Izabela Smętek

Jedną z myśli, która przyświeca mi zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym, jest: „Nauka to podróż, która trwa przez całe życie. Dla otwartych umysłów świat jest pełen pytań, na które warto poznać odpowiedzi.”

Jestem osobą, która nieustannie dąży do rozwoju i poszerzania swoich kompetencji. Interesuje mnie nie tylko sama wiedza, ale również proces uczenia się – jak go udoskonalić i jak sprawić, by był jeszcze bardziej efektywny. Dzięki tej pasji z ogromnym zaangażowaniem podchodzę do zawodu nauczyciela, szukając nowoczesnych i inspirujących metod nauczania. W swojej pracy szczególnie cenię naukę poprzez doświadczanie, ponieważ uważam, że to właśnie praktyczne działania i eksploracja otaczającego świata najbardziej angażują i rozwijają dzieci.

Swoją drogę zawodową rozpoczęłam na Uniwersytecie Gdańskim, gdzie ukończyłam pedagogikę wczesnoszkolną z terapią pedagogiczną. Następnie kontynuowałam naukę na studiach magisterskich na kierunku Pedagogika z kulturą medialną, zgłębiając tematykę wykorzystania nowych technologii w edukacji. Posiadam również kwalifikacje terapeuty behawioralnego dzieci z autyzmem i zdobywałam doświadczenie, pracując w organizacji wspierającej osoby ze spektrum autyzmu. Regularnie uczestniczę w kursach, warsztatach oraz konferencjach, by stale podnosić swoje kompetencje. Obecnie szczególnie interesuje mnie nurt Budzącej Się Szkoły oraz rozwój kompetencji relacyjnych w edukacji. W szkole Octoschool prowadzę zajęcia z tutoringu, a w najbliższej przyszłości planuję poszerzyć swoje kwalifikacje o studia z zakresu pedagogiki specjalnej i oligofrenopedagogiki. Poza pracą najwięcej czasu poświęcam rodzinie – jestem mamą trzyletniej Lidii. Wolne chwile najchętniej spędzam aktywnie, najlepiej w otoczeniu przyrody lub odkrywając nowe, inspirujące miejsca. Uwielbiam zarówno krótsze wycieczki, jak i dalsze podróże. Pasjonują mnie także różne formy ruchu – jazda na rowerze, spacery, wrotki czy taniec. Gdy potrzebuję chwili wytchnienia, sięgam po dobrą książkę lub muzykę. Tak jak w nauce, tak i w życiu – stawiam na doświadczenia, rozwój i nieustanne odkrywanie nowych ścieżek.

Kamila Kułakowska

W szkole pracuję jako psycholog. Psychologia jest dla mnie inspiracją, ponieważ otwiera nas na świat, a tym samym uczy pokory i wrażliwości na drugiego człowieka. Swoje działania opieram na nauce o funkcjonowaniu umysłu oraz uważności na potrzeby drugiego człowieka. W pracy z dziećmi zależy mi na przekazywaniu wartości takich jak wewnętrzny spokój i szacunek wobec innych, motywowaniu ich do działania oraz uczeniu wiary we własne możliwości.
Wolny czas poświęcam na kontakt z bliskimi, a żeby realizować siebie, czytam i oddaję się sztuce w różnych formach. 

Paula Staniec

Jestem nauczycielką z pasją, która wierzy, że człowiek rozwija się przez całe życie. Zawsze pozostaję otwarta na nowe doświadczenia i chętnie uczestniczę w szkoleniach, doskonaląc swój warsztat pracy. W pracy dydaktycznej wykorzystuję metodę projektu oraz autorskie konspekty zajęć, które pozwalają mi angażować uczniów w aktywne, ciekawe i twórcze uczenie się. Staram się, aby moje zajęcia były inspirujące, pełne dobrej energii i zachęcały do odkrywania świata z ciekawością.

W pracy z dziećmi stawiam na autentyczność, zrozumienie i wzajemny szacunek. Każde dziecko jest dla mnie wyjątkowe – ma swoje emocje, potrzeby i sposób patrzenia na świat. Wierzę, że rozmowa i relacja oparta na zaufaniu są podstawą skutecznej współpracy. Mam do zaoferowania dużo pozytywnej energii, którą z radością dzielę się z klasą każdego dnia. Staram się inspirować uczniów do działania, wspierać ich w rozwijaniu wiary w siebie i pokazywać, że każdy ma w sobie ogromny potencjał.

Poza pracą nauczycielską jestem instruktorką sportu ze specjalizacją w tańcu. Dzięki temu wiem, jak ważny jest ruch w codziennym życiu, dlatego staram się w naturalny sposób włączać go w szkolną rzeczywistość, by uczniowie mogli rozwijać się nie tylko intelektualnie, ale też emocjonalnie i fizycznie.

Praca nauczyciela daje mi ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia. Każdy dzień w szkole traktuję jako okazję do nauki, inspiracji i wzajemnego rozwoju. Najważniejszy jest dla mnie bliski i autentyczny kontakt z dziećmi – rozmowy, wspólne pomysły, radość z nauki i wzajemne zaufanie. To właśnie te relacje oraz możliwość dzielenia się pozytywną energią sprawiają, że moja praca ma głęboki sens i daje mi prawdziwą radość.

Wolny czas poświęcam na kontakt z bliskimi, a żeby realizować siebie, czytam i oddaję się sztuce w różnych formach. 

Sandra Nadolna

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, tutor, pasjonatka muzyki i sztuki.

Jestem nauczycielką, dla której edukacja to przestrzeń pełna pasji, relacji i twórczego działania. Każdego dnia z radością towarzyszę dzieciom w odkrywaniu świata, wspieram ich naturalną ciekawość, wrażliwość i indywidualny rozwój. W pracy stawiam na bliskość, uważność i pozytywną komunikację, wierząc, że prawdziwe uczenie się rodzi się z poczucia bezpieczeństwa i akceptacji.

Jestem również tutorem, wspieram uczniów w odkrywaniu ich mocnych stron, budowaniu pewności siebie i rozwijaniu indywidualnych talentów. Staram się towarzyszyć im w drodze do samodzielności i odpowiedzialności, nie tylko w nauce, ale i w życiu.

Poza pracą w szkole prowadzę zajęcia artystyczne dla dzieci i młodzieży, w których łączę muzykę, ruch i sztukę jako formy ekspresji i budowania relacji. Muzyka zajmuje szczególne miejsce w moim życiu, śpiewam w parafialnym zespole uwielbienia, co daje mi wiele radości, energii i inspiracji do codziennej pracy z dziećmi.

Uwielbiam również szyć, to dla mnie forma twórczego odpoczynku i wyrażenia siebie. Pasją do szycia dzielę się także z dziećmi, ucząc je podstaw tej sztuki i pokazując, jak wiele satysfakcji daje tworzenie czegoś własnymi rękami.

Wierzę, że każde dziecko jest niepowtarzalne i pełne potencjału. Moją misją jako nauczycielki jest tworzenie przestrzeni, w której każde z nich może rozkwitać, rozwijać się i czuć, że jest ważne.

Edukacja to dla mnie nie tylko zawód, ale styl życia, pełen pasji, relacji, twórczości i ciągłego odkrywania piękna w codzienności.

Iwona Bluma

Jestem przede wszystkim sobą – Uczycielką z ciekawością. Kimś, kto uczy się od innych oraz od kogo mogą uczyć się pozostali. Uważam, że każdy człowiek ma w sobie mocne strony, które pielęgnowane w bezpiecznej atmosferze dodają wyjątkowości otoczeniu. Lubię wspierać małych-wielkich ludzi i dbać o ich niepowtarzalność. Dostrzegam każdy, nawet najdrobniejszy sukces. Rozpoczynając współpracę z nową grupą zaczynam od obszaru emocjonalnego. Moim zdaniem przyjaźń ze swoimi emocjami oraz umiejętność odpowiedniego wyrażania ich jest istotnym elementem w budowaniu własnej osobowości. Lubię być mentorem grupy i zachęcać dzieci, jak również ich rodziców do tworzenia relacji, w których każdy może swobodnie przedstawiać siebie. Widzę wartość w kształtowaniu poczucia przynależności do grupy. Jest to jeden z czynników, który wpływa na samopoczucie, a to z kolei na rozwój umiejętności. Indywidualizacja w grupie, chociaż brzmi paradoksalnie, także jest możliwa. Potrzebny jest czas i chęci. Często w chwilach zwątpienia przypominam sobie słowa jednego z moich podopiecznych, który z niesamowitą wiarą w głosie powiedział: “Da się, da się.” Natomiast sama zaprzeczam stwierdzeniu, że “wiara góry przenosi”. Jestem osobą, która często próbuje, nawet wtedy gdy nie wierzy, że się uda i w życiu nie raz siebie samą zaskoczyłam. Jak to możliwe? Wiem, że każda sytuacja nas czegoś uczy, a błędy są nauką na przyszłość.

Prywatnie jestem żoną Dawida i mamą Maćka. Doceniam czas, w którym jesteśmy razem. Z przyjemnością spędzam go z rodziną w sposób aktywny, jak również spokojny. Ponadto fascynuje mnie to, co nowe, lubię wycieczki oraz poznawanie ludzi. Ciekawią mnie pasjonaci, którzy z iskrą w oku opowiadają o tym, co sprawia, że chce im się żyć, a także ci, którzy nie zawszę dostrzegają to, co w nich piękne. Uważam, że każdy ma w sobie to “coś”. Chociaż na pierwszy rzut oka jestem ekstrawertykiem, to przy bliższym poznaniu można zobaczyć, że chętnie spędzam czas zawinięta w koc z kubkiem gorącej herbaty lub kakao. Dobrze czuję się sama ze sobą. Dzięki temu mogę poznać bliżej osobę, z którą spędzam czas codziennie.

Moje ulubione słowo to “jestem”. Widzę w nim prawdziwą obecność. Taką, która jest tu i teraz, nakierowaną na daną osobę lub wydarzenie. Jeśli chcesz, możesz do mnie podejść. Widzę cię i jestem.

Małgorzata Wieczorek

Jestem nauczycielką wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, dla której praca z dziećmi to nie tylko zawód, ale przede wszystkim pasja i życiowa misja. Każde dziecko jest dla mnie wyjątkowe — ma swój rytm, potrzeby i niepowtarzalny sposób poznawania świata. W codziennej pracy staram się tworzyć atmosferę zaufania, bezpieczeństwa i radości z odkrywania, by wspierać uczniów w rozwijaniu ich naturalnej ciekawości, samodzielności i wiary we własne możliwości.

Ukończyłam kurs tutoringu, który pozwolił mi pogłębić umiejętność indywidualnego podejścia do ucznia oraz budowania relacji opartej na zaufaniu i wzajemnym szacunku. Swoje kwalifikacje poszerzyłam również o studia z zakresu zarządzania w oświacie.

Poza zdobytymi już kwalifikacjami interesuje mnie pedagogika specjalna oraz praca z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. Fascynuje mnie, jak odpowiednie wsparcie i dostosowanie metod pracy potrafią otworzyć przed dzieckiem zupełnie nowe możliwości. Wierzę, że każde dziecko ma potencjał, który warto dostrzec i pielęgnować — wystarczy odpowiednie podejście, cierpliwość i serce.

Nieustannie poszerzam swoją wiedzę, uczestnicząc w szkoleniach, warsztatach. Uważam, że nauczyciel uczący się przez całe życie jest najlepszym przykładem dla swoich wychowanków.

W wolnych chwilach chętnie spędzam czas aktywnie — sport pozwala mi zachować równowagę, energię i pozytywne nastawienie, które staram się przekazywać również moim podopiecznym.

Aneta Dąbrowska

Z zawodu i pasji zajmuję się fizjoterapią pediatryczną, a zwłaszcza terapią wad postawy, skolioz, wyrównywaniem asymetrii oraz poprawą funkcji motorycznych dzieci. Jestem absolwentką Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, fizjoterapeutą (PWZF 31092)
z 15-letnim doświadczeniem w pracy z najmłodszymi.

W 2019 roku ukończyłam 5letnie studia doktoranckie na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym w Klinice Rehabilitacji broniąc pracy poświęconej diagnostyce i terapii zaburzeń kontroli postawy ciała dzieci ze skoliozami idiopatycznymi. Ukończyłam wiele specjalistycznych szkoleń prowadzonych przez najlepszych specjalistów w Polsce i Europie, między innymi: Proproceptive Neuromuscular Facilitation (Metodę Nerwowo-Mięśniowego Torowanie Ruchu), Trójpłaszczyznową Terapię Manualną Wad Stóp u Dzieci  na Podstawach Neurofizjologicznych wg Zukunft-Huber (model niemiecki), Funkcjonalną Integrację
i Osteopatię,  Diagnostykę i Terapię Integracji Sensorycznej, Terapię Czaszkowo-Krzyżową
I i II stopnia, Metodę Suchego Igłowania, Kinesiology Tapying, Terapię Trzewną (Wisceralną) w zaburzeniach układu pokarmowego. Swój warsztat pracy wzbogacam wykonywaniem wkładek dynamicznych firmy IGLI oraz ICB Medical według modelu australijskiego bazując na badaniu biomechanicznym kończyn w korekcji stopy płaskiej, płasko-koślawej, szpotawej.

Obecnie jestem na 4,5 letnich studiach podyplomowych z Medycyny Osteopatycznej
w Akademii Osteopatii. Doświadczenie w pracy z najmłodszymi zdobywałam w Ośrodku Wczesnej Interwencji
i Wspomagania Rozwoju oraz w Klinice Rehabilitacji Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Poza praktyką w gabinecie Reha-Medica, którego jestem właścicielką, prowadziłam zajęcia dydaktyczne w Wyższej Szkole Zdrowia w Gdańsku oraz w Klinice Rehabilitacji Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku lekarskim i fizjoterapia. Jestem autorką i współautorką 45 polskich i zagranicznych publikacji naukowych oraz filmu instruktażowego na temat rehabilitacji pacjentów z zespołem Downa (Wydawnictwo Forum Media Polska).

Do pracy z najmłodszymi pacjentami podchodzę holistycznie, traktując organizm dziecka jako integralną i fascynującą mnie całość.

Zainspirowana możliwościami jakie daje współczesna fizjoterapia, chciałabym dzielić się
z Państwem moją wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie fizjoterapii dziecięcej.

Aylin Koseoglu

I am an English teacher who loves inspiring students through language, creativity, and cultural connection. I graduated from Anadolu University, one of Turkey’s leading universities for English Language Teaching, where I discovered my passion for helping learners express themselves confidently in English. During my studies, I spent a semester at Adam Mickiewicz University in Poznań — my first time in Poland — and I instantly fell in love with its warmth, culture, and energy. I knew right then I wanted to come back one day!

 

That dream came true when I joined Octoschool in Gdańsk — a place that felt like home from day one. At Octoschool, I am part of a caring and creative team that brings learning to life for every learner.

 

In my classes, English is the only language spoken, not just during lessons but in our everyday conversations too. This helps my learners use English naturally and confidently, and it is amazing to see how quickly they grow and express themselves with joy.

 

I love attending EFL and ESL workshops to keep learning new teaching ideas, and I bring that energy straight into the classroom. Outside of school, I am passionate about traveling and discovering new cultures — experiences I love sharing with my students to help them see English as a bridge to the world.

 

Above all, I believe that the bond I build with my learnes is at the heart of great teaching — a bond based on trust, joy and genuine understanding!

Róża Kragiel

Mam na imię Róża, lubię ludzi, a praca z nimi daje mi ogrom satysfakcji. Jestem psycholożką i trenerką Umiejętności Społecznych. Ukończyłam studia magisterskie z psychologii ze specjalnością rozwoju na Uniwersytecie SWPS w Sopocie. Prowadziłam warsztaty rozwijające i wspierające dla uczniów liceum ogólnokształcącego oraz pracowałam w przedszkolu z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień wspieram dzieci, młodzież i dorosłych w lepszym rozumieniu siebie, swoich emocji i relacji z innymi.

W pracy najważniejsze są dla mnie empatia i rozwój. Wierzę, że każdy z nas ma w sobie ogromny potencjał, który może rozkwitnąć w odpowiednich warunkach – wtedy, gdy czuje się wysłuchany, akceptowany i traktowany z życzliwością. Dlatego staram się tworzyć przestrzeń, w której można poczuć się bezpiecznie, swobodnie i po prostu sobą.

Prywatnie lubię się zatrzymać przy dobrej książce, posłuchać muzyki i czerpać spokój z małych rzeczy. Czas spędzony z bliskimi daje mi energię, a codzienne spotkania z ludźmi – inspirację do dalszego rozwoju.

Jagoda Dudzińska

Jestem magistrem psychologii – tytuł ten uzyskałam na Uniwersytecie Gdańskim. Psychologia to nie tylko mój zawód, ale przede wszystkim pasja. Szczególnie bliski jest mi obszar psychologii dotyczący rozwoju dzieci i młodzieży, dlatego na studiach poszerzałam i zgłębiałam wiedzę w tym kierunku. Aktualnie dokształcam się na studiach podyplomowych na kierunku Problemy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Ukończyłam szkolenie z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), dzięki czemu mogę wspierać uczniów w rozwijaniu empatii, współpracy i pewności siebie. W swojej pracy skupiam się na tworzeniu przestrzeni opartej na bezpieczeństwie, akceptacji i zrozumieniu. Wierzę, że to właśnie w takim środowisku dziecko może w pełni rozwijać swój potencjał.

Drugą moją pasją jest muzyka – gram na organach, prowadzę scholkę dziecięcą oraz zespół muzyczny. Wspólne granie i śpiewanie to dla mnie nie tylko radość, ale też piękna forma budowania relacji i poczucia wspólnoty.

W wolnych chwilach sięgam po książki i z ciekawością zgłębiam ciekawostki w temacie fitoterapii.

Julia Grzywińska

Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Gdańskim, gdzie odkryłam swoją pasję do nauki i edukacji. Podczas studiów pełniłam rolę przewodniczącej koła naukowego pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Podczas mojej działalności w kole naukowym organizowałam i brałam udział w licznych warsztatach, obserwacjach w placówkach edukacyjnych, seminariach studenckich oraz panelach dyskusyjnych. Równocześnie zdobywałam doświadczenie, pracując w różnych przedszkolach, co pozwoliło mi poznać różnorodne podejścia do edukacji najmłodszych.

Nieustannie poszerzam swoją wiedzę, uczestnicząc w konferencjach, warsztatach i samodzielnie zgłębiając literaturę naukową. Wierzę, że edukacja powinna opierać się na najnowszych badaniach, być dostosowana do rozwoju dziecka oraz inspirować do odkrywania i samodzielnego myślenia. Chciałabym, aby moi uczniowie mieli przestrzeń do kreatywnego i konstruktywnego wyrażania siebie, rozwijali umiejętność krytycznego myślenia i uczyli się poprzez działanie. Dla mnie nie ma edukacji bez relacji – wspólnie tworzymy w Octoschool społeczność, w której każdy czuje się mile widziany.

Prywatnie i zawodowo jestem „człowiekiem orkiestrą” 🙂 Posiadam wiele pasji – fotografię analogową, gotowanie i pieczenie, rękodzieło, gry planszowe, sport oraz uwielbiam się uczyć i czytać. Fascynują mnie podróże, szczególnie po polskich górach, ale i te dalsze dostarczają mi wielu inspiracji. Wolne chwile poświęcam rodzinie i przyjaciołom.