Zespół
Budujemy mocą doświadczeń
Nasza myśl pedagogiczna nie jest przypadkowa.
Budujemy tę niezwykłą szkołę mocą doświadczeń naszych ekspertów edukacyjnych, potencjałem zespołu oraz wielkim entuzjazmem i pasją do edukacji.
Future Classroom Lab
Nasz oddany zespół
Anna Basińska
Jestem doktorką nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Na Wydziale Anglistyki UAM w Poznaniu prowadzę zajęcia dla przyszłych nauczycieli języka angielskiego. Jestem członkinią zespołu Bilingualism Matters @Poznań, promującego wiedzę na temat wielojęzyczności i uczenia się języków oraz TELL (Techniques for Effective Language Learning), który wspiera studentów z trudnościami w nauce języków. Jestem też kierowniczką studiów podyplomowych dla nauczycieli. Prowadzę warsztaty i szkolenia w przedszkolach i szkołach. Przez kilka lat pracowałam jako nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej.
Współtworzyłam program wspomagający E-nauczyciel przyrody, innowacyjny program wychowania przedszkolnego Tablit oraz materiały do programu Szkoła Ćwiczeń realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Jestem trenerką umiędzynarodowienia i autorką publikacji naukowych oraz metodycznych poświęconych pedagogice. W 2021 roku za swoje osiągnięcia otrzymałam nagrodę Ministra Edukacji i Nauki.
Naukowo interesuję się procesem kształcenia nauczycieli, rolą języka w procesie uczenia się oraz wsparciem umiędzynarodowienia w polskich szkołach.
Umiem organizować przestrzeń i tworzyć zadania sprzyjające aktywnemu uczeniu się. Wiem, jak stosować aktywizujące strategie pracy oraz technologie, aby proces edukacyjny był skuteczny i dopasowany do potrzeb dziecka. W mojej pracy wykorzystuję m. in. metodę projektów badawczych, Storyline, multimedia i sprzęt audio i video.
Lubię się uczyć. Jestem kreatywna i angażuję się w idee, w które wierzę. Kocham podróżować, eksperymentować w kuchni i czytać książki.
Mam dwie córki: jedną już na studiach i drugą, która właśnie zaczyna przygodę szkolną. Uczestniczenie w ich edukacji jako rodzic wiele wniosło do mojego spojrzenia na szkolnictwo. Marzę, aby każda szkoła była miejscem, w którym dzieci i nauczyciele i czują się bezpiecznie, w zgodzie ze sobą i innymi, a nauka jest intelektualną i wspólnotową przygodą, w której docenia się wysiłek i zaangażowanie, a nie wyłącznie końcowy wynik.
Luiza Skutnik
Uczenie się i rozwój to dla mnie podstawa. Jestem pedagogiem, plastykiem, nauczycielem i wykładowcą akademickim z 20-letnim doświadczeniem. Od 15 lat prowadzę arteterapię, a od 4 pracuję jako coach. Przez kilka lat byłam dyrektorem autorskiej szkoły podstawowej, której osią działań był rozwój kompetencji uczniów. Ukończyłam Akademię Innowatora Edukacji, a obecnie zdobywam kolejny zawód: psycholog w zakresie jakości życia i zdrowia.
Dzięki swoim doświadczeniom zrealizowałam mój największy dotąd projekt: platformę pozwalającą zmieniać edukację w Polsce i promować rozwój osobisty jako narzędzie radzenia sobie we współczesnym świecie. Moje działania kieruję zarówno do nauczycieli jak i rodziców, bo przecież, aby dzieci mogły się rozwijać, to dorośli muszą dać im do tego przestrzeń. Lubię metaforę skrzydeł jako potencjału, rozwoju i wzrostu, stąd nazwa projektu – Pracownia Rozwoju Skrzydeł.
Wiem, że w polskich warunkach można tworzyć szkoły rozwijające dzieciom skrzydła. Na konferencjach, wykładach i warsztatach, poprzez artykuły, projekty i sesje rozwojowe przekazuję studentom, nauczycielom i rodzicom w całej Polsce wiedzę, jak to robić. Tworzę metody i autorskie materiały dydaktyczne do szkół nowego modelu. Napisałam też Rozwojownik – program rozwoju skrzydeł dla nauczycieli.
Udział w projekcie Octoschool to naturalna kontynuacja mojej misji. To okazja, aby moje doświadczenia posłużyły do tworzenia szkoły, gdzie skrzydła rozwiną wszyscy: uczniowie, nauczyciele i rodzice.
Szkołę widzę jako stan umysłu ludzi, którzy ją tworzą. Dla mnie szkoła nowego modelu, taka jak Octoschool, to nie odległe marzenie, a potwierdzone praktyką doświadczenie. Wiem, że odpowiednie podejście nas, dorosłych, pozwala tworzyć miejsca piękne, umożliwiające uczniom prawdziwy wzrost.
Marek Grzywna
W swoim życiu kieruję się mottem „Cel to marzenie z datą realizacji”. Marzenie o Szkole pisanej wielką literą, rozpocząłem już na pierwszym roku studiów pedagogicznych.
Nazywam się Marek Grzywna, mieszkam i pracuję w Toruniu. Jestem nauczycielem informatyki i biologii w szkole podstawowej i technikum w Toruniu. Jestem dyrektorem szkoły dla dorosłych. Pełnię rolę wykładowcy akademickiego i trenera. Prowadzę szkolenia dla Rad Pedagogicznych oraz szkolenia dla biznesu.
Jestem pasjonatem wykorzystywania nowych technologii, które mają ułatwiać zdobywanie wiedzy i uatrakcyjniać pobyt w szkole.
Prowadzę kanał na YouTube -Marek Grzywna Edukacja, na którym bezpłatnie umieszczam nagrania oraz prowadzę webinaria.
Pełnię rolę egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w zakresie egzaminu maturalnego z biologii.
Na swoich lekcjach wykorzystuję roboty, smartfony, płytki programowalne, drukarki 3d i wiele innych nowoczesnych narzędzi. Podczas zajęć używam aplikacji takich jak YouTube, TikTok czy Instagram. Przekazuję wiedzę w niekonwencjonalny sposób, zwiększając zaangażowanie i zaciekawienie ucznia, gdyż znajduje się on w swoim „naturalnym środowisku” social mediów. Jestem nauczycielem kreatywnym, twórczym, niekonwencjonalnym i skutecznym. Uczniowie rozwijają swoje pasje, a przy okazji osiągają sukcesy rangi lokalnej, krajowej i globalnej. A wszystko to w atmosferze pozbawionej stresu, testowania, czy zmuszania, z uwzględnieniem predyspozycji, pasji i umiejętności ucznia. Jestem nauczycielem, który jednoczy, wspiera różnorodność i doskonale czuje się pełniąc rolę wychowawcy klasy.
O moich działaniach, sukcesach i prowadzonych szkoleniach można przeczytać na stronie https://www.marekgrzywna.pl/
Rafał Juszczyk
Jestem nauczycielem dyplomowanym i w trójmiejskim szkolnictwie pracuję od 2003 roku. Uczyłem historii, wiedzy o społeczeństwie i edukacji dla bezpieczeństwa. W 2014 moi uczniowie nominowali mnie do nagrody Nauczyciel Roku Gazety Wyborczej – w głosowaniu zająłem ostatecznie 2 miejsce. Od 2019 na Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni wykładam metodykę nauczania edukacji dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej.
W 2014 zostałem dyrektorem Szkoły Podstawowej w Pogórzu w gminie Kosakowo. Od początku chciałem, aby szkoła, którą kierowałem była wyjątkowa. Dziś z radością mogę powiedzieć, że słowa dotrzymałem. W plebiscycie Dziennika Bałtyckiego otrzymałem tytuł Osobowości Roku 2017 powiatu puckiego w kategorii Samorządność Społeczna i Lokalna.
Szkoła to dla mnie przede wszystkim relacje. To one są podstawą i to w nich widzę drogę do życiowego sukcesu. Drzwi mojego gabinetu są zawsze otwarte dla nauczycieli, rodziców i uczniów. Obok patrzenia jak najmłodsi odkrywają i rozwijają swoje pasje, najwspanialszą częścią mojej pracy jest spotkanie z drugim człowiekiem. Rozmowa – zwłaszcza z uczniami – to dla mnie niewyczerpane źródło energii do dalszej pracy.
W wolnych chwilach, choć nie mam ich zbyt wiele, uwielbiam podróżować i poznawać kulinaria i obyczaje różnych zakątków świata. Kocham sport. Śledzę tenisa ziemnego i mocno kibicuję Idze Świątek. Sam trenuję power pump i fitness na siłowni.
Lubię klasyczne kino, śmieszą mnie stare polskie komedie, a kryminały Agathy Christie wciągają bez reszty. W szkole i w życiu kieruję się mądrością mojej ukochanej babci Marysi: „On Ci kamieniem – Ty mu chlebem”.
Anna Oleszek
Z oświatą jestem związana dosłownie od zawsze – moi rodzice mieli wykształcenie pedagogiczne, a siostra była nauczycielem. Edukacja to moje życie zawodowe i pasja, a rozwój i doskonalenie to priorytet. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu wiedzy o kulturze, pośrednictwa i zarządzania nieruchomościami oraz zarządzania oświatą, a także szereg kursów kwalifikacyjnych.
Pracowałam w Rahn Education, firmie edukacyjnej, z siecią placówek w Europie i Afryce. Liczne międzynarodowe sympozja, seminaria i warsztaty były dla mnie okazją, by poznać otwarte myślenie pedagogiczne i podpatrzeć pracę wielu cenionych szkół. Działałam także w ramach uznanych w Polsce organizacji wspierających oświatę niepubliczną.
Dzięki zdobytym doświadczeniom i intuicji pedagogicznej, wraz z zespołem, stworzyłam autorską koncepcję szkoły podstawowej i liceum w Zielonej Górze, którą kierowałam kilka lat. W wieku dojrzałym odnalazła mnie głęboka miłość, która przywiodła mnie do Trójmiasta. Od kilku lat jestem dyrektorem Niepublicznego Żłobka i Przedszkola Hula Hop w Gdańsku.
Koncepcja szkoły takiej jak Octoschool rodziła się we mnie dłuższy czas. Jak się okazało, moje spojrzenie podzielała też Maja – właścicielka Hula Hop. Postanowiłyśmy więc działać i zaprosić do projektu ekspertów z całej Polski. W Octoschool chcę tworzyć bezpieczne i przyjazne miejsce edukacji, gdzie podąża się za potrzebą dziecka, a jednocześnie pielęgnuje świat wyobraźni. Chęć by tworzyć mądrą i otwartą edukację jest we mnie tak samo mocna, jak 20 lat temu, kiedy rozpoczynałam karierę zawodową jako polonistka. Poprzez Octoschool chcę udowodnić, że nauka może być ściśle fajna.
A prywatnie? Sprzeczności, kolory i multum zainteresowań. Uwielbiam dobrą książkę, architekturę przedwojenną, ślad historii, zgiełk miasta i obcowanie z naturą. Mam nastoletniego syna i jego doświadczenia edukacyjne to wspaniała okazja do obserwacji (a niekiedy próba cierpliwości…). Jestem optymistką, wierzę w ludzi, w siłę zespołu, życzliwość, moc dobrego humoru. Przecież nie ma dowodów na to, że życie jest śmiertelnie poważne… 😊
Nasza oddana kadra
Aleksandra Niedziela
Nauczycielka, który stale się rozwija i szuka nowych metod pracy. Od 5 lat zajmuję się obserwacją i wspieraniem prawidłowego rozwoju dzieci. Jako nauczycielka w pełni oddaję się swojej roli z pasją i oddaniem. Swoją przygodę z edukacją zaczęłam na studiach w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Tam też poczyniłam swoje pierwsze kroki jako nauczycielka przedszkola. Jestem pełna energii i kreatywności, co pozwoliło mi na uznanie wśród swoich uczniów i kolegów w Plebiscycie Nauczyciela Na Medal.
Edukacja to dla mnie nie tylko praca, ale pasja i styl życia. Stale udoskonalam swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w różnych szkoleniach, warsztatach i konferencjach edukacyjnych. Otwarte podejście do nauki sprawia, że zawsze jestem gotowa do eksplorowania nowych metod i narzędzi, które mogą przyczynić się do lepszych efektów nauczania.
Uwielbiam pracę z dziećmi i wierzę w ich ogromny potencjał rozwojowy. Każdego dnia do klasy postaram się nie tylko wnieść wiedzę i umiejętności, ale także wsparcie emocjonalne i motywację do osiągania coraz to wyższych celów. Staram się, aby każda moja lekcja, którą przygotowuję, była pełna interaktywnych metod nauki, które wciągają uczniów i pobudzają ich ciekawość. Chciałabym stworzyć klasę, która będzie prawdziwym laboratorium kreatywności, gdzie dzieci będą zachęcane do myślenia poza schematami i wyrażania swoich pomysłów w twórczy sposób.
Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów w moim życiu jest miłość do tańca i muzyki.
Podróże są kolejnym obszarem, którym nieustannie się fascynuję. Widok nowych miejsc i kultur jest dla mnie nie tylko źródłem inspiracji, ale również sposobem na poszerzanie horyzontów, także dla swoich uczniów. Wprowadzam elementy międzynarodowego wymiaru do swoich lekcji, ukazując dzieciom różnorodność świata i rozwijając ich empatię, zrozumienie dla innych kultur.
W skrócie : jestem nauczycielką, która stara się przekraczać granice tradycyjnego podejścia do edukacji. Moja pełna entuzjazmu osobowość, kreatywność, zaangażowanie w ciągły rozwój oraz miłość do pracy z dziećmi sprawiają, że staram się być źródłem inspiracji dla uczniów.
Aleksandra Kuchnio
Z wykształcenia jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego z nauczaniem języka angielskiego oraz absolwentką drugiego kierunku: Terapii pedagogicznej z elementami integracji sensorycznej. Ukończyłam także certyfikowany kurs Trenera umiejętności społecznych pierwszego i drugiego stopnia.
Posiadam kilkuletnie doświadczenie zawodowe i dużo pasji do zawodu. Stale udoskonalam swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w szkoleniach, warsztatach i konferencjach edukacyjnych. Kompetencje i kwalifikacje, które nabywam chętnie wykorzystuję w pracy z dziećmi.
Ważne jest dla mnie nawiązywanie dobrych relacji z uczniami oraz rodzicami, wzajemne zaangażowanie i zaufanie. Jestem otwarta na nowe wyzwania, aby wspólnie tworzyć przyjazne i rozwijające środowisko edukacyjne.
Odpoczywam spacerując w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Obecnie planuję również podróż do Australii. Wierzę, że podróże są nie tylko wspaniałą okazją do poznawania nowych miejsc, ale także do poszerzania swojej wiedzy i doświadczenia.
Aneta Dąbrowska
Z zawodu i pasji zajmuję się fizjoterapią pediatryczną, a zwłaszcza terapią wad postawy, skolioz, wyrównywaniem asymetrii oraz poprawą funkcji motorycznych dzieci. Jestem absolwentką Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, fizjoterapeutą (PWZF 31092)
z 15-letnim doświadczeniem w pracy z najmłodszymi.
W 2019 roku ukończyłam 5letnie studia doktoranckie na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym w Klinice Rehabilitacji broniąc pracy poświęconej diagnostyce i terapii zaburzeń kontroli postawy ciała dzieci ze skoliozami idiopatycznymi. Ukończyłam wiele specjalistycznych szkoleń prowadzonych przez najlepszych specjalistów w Polsce i Europie, między innymi: Proproceptive Neuromuscular Facilitation (Metodę Nerwowo-Mięśniowego Torowanie Ruchu), Trójpłaszczyznową Terapię Manualną Wad Stóp u Dzieci na Podstawach Neurofizjologicznych wg Zukunft-Huber (model niemiecki), Funkcjonalną Integrację
i Osteopatię, Diagnostykę i Terapię Integracji Sensorycznej, Terapię Czaszkowo-Krzyżową
I i II stopnia, Metodę Suchego Igłowania, Kinesiology Tapying, Terapię Trzewną (Wisceralną) w zaburzeniach układu pokarmowego. Swój warsztat pracy wzbogacam wykonywaniem wkładek dynamicznych firmy IGLI oraz ICB Medical według modelu australijskiego bazując na badaniu biomechanicznym kończyn w korekcji stopy płaskiej, płasko-koślawej, szpotawej.
Obecnie jestem na 4,5 letnich studiach podyplomowych z Medycyny Osteopatycznej
w Akademii Osteopatii. Doświadczenie w pracy z najmłodszymi zdobywałam w Ośrodku Wczesnej Interwencji
i Wspomagania Rozwoju oraz w Klinice Rehabilitacji Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Poza praktyką w gabinecie Reha-Medica, którego jestem właścicielką, prowadziłam zajęcia dydaktyczne w Wyższej Szkole Zdrowia w Gdańsku oraz w Klinice Rehabilitacji Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku lekarskim i fizjoterapia. Jestem autorką i współautorką 45 polskich i zagranicznych publikacji naukowych oraz filmu instruktażowego na temat rehabilitacji pacjentów z zespołem Downa (Wydawnictwo Forum Media Polska).
Do pracy z najmłodszymi pacjentami podchodzę holistycznie, traktując organizm dziecka jako integralną i fascynującą mnie całość.
Zainspirowana możliwościami jakie daje współczesna fizjoterapia, chciałabym dzielić się
z Państwem moją wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie fizjoterapii dziecięcej.
Izabela Smętek
Jedną z myśli, która przyświeca mi zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym, jest: „Nauka to podróż, która trwa przez całe życie. Dla otwartych umysłów świat jest pełen pytań, na które warto poznać odpowiedzi.”
Jestem osobą, która nieustannie dąży do rozwoju i poszerzania swoich kompetencji. Interesuje mnie nie tylko sama wiedza, ale również proces uczenia się – jak go udoskonalić i jak sprawić, by był jeszcze bardziej efektywny. Dzięki tej pasji z ogromnym zaangażowaniem podchodzę do zawodu nauczyciela, szukając nowoczesnych i inspirujących metod nauczania. W swojej pracy szczególnie cenię naukę poprzez doświadczanie, ponieważ uważam, że to właśnie praktyczne działania i eksploracja otaczającego świata najbardziej angażują i rozwijają dzieci.
Swoją drogę zawodową rozpoczęłam na Uniwersytecie Gdańskim, gdzie ukończyłam pedagogikę wczesnoszkolną z terapią pedagogiczną. Następnie kontynuowałam naukę na studiach magisterskich na kierunku Pedagogika z kulturą medialną, zgłębiając tematykę wykorzystania nowych technologii w edukacji. Posiadam również kwalifikacje terapeuty behawioralnego dzieci z autyzmem i zdobywałam doświadczenie, pracując w organizacji wspierającej osoby ze spektrum autyzmu. Regularnie uczestniczę w kursach, warsztatach oraz konferencjach, by stale podnosić swoje kompetencje. Obecnie szczególnie interesuje mnie nurt Budzącej Się Szkoły oraz rozwój kompetencji relacyjnych w edukacji. W szkole Octoschool prowadzę zajęcia z tutoringu, a w najbliższej przyszłości planuję poszerzyć swoje kwalifikacje o studia z zakresu pedagogiki specjalnej i oligofrenopedagogiki. Poza pracą najwięcej czasu poświęcam rodzinie – jestem mamą trzyletniej Lidii. Wolne chwile najchętniej spędzam aktywnie, najlepiej w otoczeniu przyrody lub odkrywając nowe, inspirujące miejsca. Uwielbiam zarówno krótsze wycieczki, jak i dalsze podróże. Pasjonują mnie także różne formy ruchu – jazda na rowerze, spacery, wrotki czy taniec. Gdy potrzebuję chwili wytchnienia, sięgam po dobrą książkę lub muzykę. Tak jak w nauce, tak i w życiu – stawiam na doświadczenia, rozwój i nieustanne odkrywanie nowych ścieżek.
Julia Grzywińska
Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Gdańskim, gdzie odkryłam swoją pasję do nauki i edukacji. Podczas studiów pełniłam rolę przewodniczącej koła naukowego pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Podczas mojej działalności w kole naukowym organizowałam i brałam udział w licznych warsztatach, obserwacjach w placówkach edukacyjnych, seminariach studenckich oraz panelach dyskusyjnych. Równocześnie zdobywałam doświadczenie, pracując w różnych przedszkolach, co pozwoliło mi poznać różnorodne podejścia do edukacji najmłodszych.
Nieustannie poszerzam swoją wiedzę, uczestnicząc w konferencjach, warsztatach i samodzielnie zgłębiając literaturę naukową. Wierzę, że edukacja powinna opierać się na najnowszych badaniach, być dostosowana do rozwoju dziecka oraz inspirować do odkrywania i samodzielnego myślenia. Chciałabym, aby moi uczniowie mieli przestrzeń do kreatywnego i konstruktywnego wyrażania siebie, rozwijali umiejętność krytycznego myślenia i uczyli się poprzez działanie. Dla mnie nie ma edukacji bez relacji – wspólnie tworzymy w Octoschool społeczność, w której każdy czuje się mile widziany.
Prywatnie i zawodowo jestem „człowiekiem orkiestrą” 🙂 Posiadam wiele pasji – fotografię analogową, gotowanie i pieczenie, rękodzieło, gry planszowe, sport oraz uwielbiam się uczyć i czytać. Fascynują mnie podróże, szczególnie po polskich górach, ale i te dalsze dostarczają mi wielu inspiracji. Wolne chwile poświęcam rodzinie i przyjaciołom.