Zespół

Budujemy mocą doświadczeń

Nasza myśl pedagogiczna nie jest przypadkowa.

Budujemy tę niezwykłą szkołę mocą doświadczeń naszych ekspertów edukacyjnych, potencjałem zespołu oraz wielkim entuzjazmem i pasją do edukacji.
Autorska Szkoła Podstawowa Octoschool to synergia wiedzy, doświadczenia, technologii i pasji. Nasza szkoła powstała jako efekt pracy zespołu ekspertów z całej Polski, chcących tchnąć nową jakość w polską edukację szkolną.
Wywodzimy się z różnych dziedzin. Są wśród nas dyrektorzy szkół publicznych i niepublicznych. Specjaliści od edukacji domowej, autorzy podręczników i programów nauczania oraz menedżerowie oświaty. Jednak przede wszystkim z powołania jesteśmy nauczycielami i chcemy dzielić się wiedzą i pozwalać dzieciom lepiej rozumieć siebie oraz świat wokół nich.
Projekt Octoschool powstał jako naturalna odpowiedź na wyzwania stojące przed współczesną szkołą. Dziś najważniejszym pytaniem nie jest „czego”, ale „jak” uczyć. Chcemy, aby nasi uczniowie budowali swoją wiedzę holistycznie, z żywym zainteresowaniem i w zgodzie z własnym rytmem. Nie chcemy gasić dziecięcej dociekliwości i ciekawości świata. Wprost przeciwnie. Chcemy dzieciom pokazać, że ich przeczucia są słuszne – że konstruowanie wiedzy jest niekończącą się przygodą, niesamowitą możliwością samorozwoju i fascynującą pogonią za ideałami.

Future Classroom Lab

Szkołę Octoschool opieramy na metodologii Future Classroom Lab (FCL) oraz autorskim programie nauczania. Sięgnęliśmy po FCL, bo pozwala odejść od klas, ławek i, co najważniejsze, od modelu, w którym uczeń jest tylko biernym uczestnikiem zajęć. W naszej szkole przestrzeń jest „trzecim nauczycielem”. Rozbudza aktywności, intryguje i zachęca do interakcji z rówieśnikami.
Fundamentalnie redefiniuje relację uczeń-nauczyciel. W Octoschool nauczyciel jest przede wszystkim przewodnikiem, który wspiera samodzielne odkrycia i badania. Z kolei nasz autorski program nauczania pozwala realizować podstawę programową oraz dopasować tempo pracy do indywidualnych potrzeb uczniów.

Nasz oddany zespół

Anna Basińska

Jestem doktorką nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Na Wydziale Anglistyki UAM w Poznaniu prowadzę zajęcia dla przyszłych nauczycieli języka angielskiego. Jestem członkinią zespołu Bilingualism Matters @Poznań, promującego wiedzę  na temat wielojęzyczności i uczenia się języków oraz TELL (Techniques for Effective Language Learning), który wspiera studentów z trudnościami w nauce języków. Jestem też kierowniczką studiów podyplomowych dla nauczycieli. Prowadzę warsztaty i szkolenia w przedszkolach i szkołach. Przez kilka lat pracowałam jako nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej.

Współtworzyłam program wspomagający E-nauczyciel przyrody, innowacyjny program wychowania przedszkolnego Tablit oraz materiały do programu Szkoła Ćwiczeń realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Jestem trenerką umiędzynarodowienia i autorką publikacji naukowych oraz metodycznych poświęconych pedagogice. W 2021 roku za swoje osiągnięcia otrzymałam nagrodę Ministra Edukacji i Nauki.

Naukowo interesuję się procesem kształcenia nauczycieli, rolą języka w procesie uczenia się oraz wsparciem umiędzynarodowienia w polskich szkołach.

Umiem organizować przestrzeń i tworzyć zadania sprzyjające aktywnemu uczeniu się. Wiem, jak stosować aktywizujące strategie pracy oraz technologie, aby proces edukacyjny był skuteczny i dopasowany do potrzeb dziecka. W mojej pracy wykorzystuję m. in. metodę projektów badawczych, Storyline, multimedia i sprzęt audio i video.

Lubię się uczyć. Jestem kreatywna i angażuję się w idee, w które wierzę. Kocham podróżować, eksperymentować w kuchni i czytać książki.

Mam dwie córki: jedną już na studiach i drugą, która właśnie zaczyna przygodę szkolną. Uczestniczenie w ich edukacji jako rodzic wiele wniosło do mojego spojrzenia na szkolnictwo. Marzę, aby każda szkoła była miejscem, w którym dzieci i nauczyciele i czują się bezpiecznie, w zgodzie ze sobą i innymi, a nauka jest intelektualną i wspólnotową przygodą, w której docenia się wysiłek i zaangażowanie, a nie wyłącznie końcowy wynik.

Luiza Skutnik

Uczenie się i rozwój to dla mnie podstawa. Jestem pedagogiem, plastykiem, nauczycielem i wykładowcą akademickim z 20-letnim doświadczeniem. Od 15 lat prowadzę arteterapię, a od 4 pracuję jako coach. Przez kilka lat byłam dyrektorem autorskiej szkoły podstawowej, której osią działań był rozwój kompetencji uczniów. Ukończyłam Akademię Innowatora Edukacji, a obecnie zdobywam kolejny zawód: psycholog w zakresie jakości życia i zdrowia.

Dzięki swoim doświadczeniom zrealizowałam mój największy dotąd projekt: platformę pozwalającą zmieniać edukację w Polsce i promować rozwój osobisty jako narzędzie radzenia sobie we współczesnym świecie. Moje działania kieruję zarówno do nauczycieli jak i rodziców, bo przecież, aby dzieci mogły się rozwijać, to dorośli muszą dać im do tego przestrzeń. Lubię metaforę skrzydeł jako potencjału, rozwoju i wzrostu, stąd nazwa projektu – Pracownia Rozwoju Skrzydeł.

Wiem, że w polskich warunkach można tworzyć szkoły rozwijające dzieciom skrzydła. Na konferencjach, wykładach i warsztatach, poprzez artykuły, projekty i sesje rozwojowe przekazuję studentom, nauczycielom i rodzicom w całej Polsce wiedzę, jak to robić. Tworzę metody i autorskie materiały dydaktyczne do szkół nowego modelu. Napisałam też Rozwojownik – program rozwoju skrzydeł dla nauczycieli.

Udział w projekcie Octoschool to naturalna kontynuacja mojej misji. To okazja, aby moje doświadczenia posłużyły do tworzenia szkoły, gdzie skrzydła rozwiną wszyscy: uczniowie, nauczyciele i rodzice.

Szkołę widzę jako stan umysłu ludzi, którzy ją tworzą. Dla mnie szkoła nowego modelu, taka jak Octoschool, to nie odległe marzenie, a potwierdzone praktyką doświadczenie. Wiem, że odpowiednie podejście nas, dorosłych, pozwala tworzyć miejsca piękne, umożliwiające uczniom prawdziwy wzrost.

Marek Grzywna

W swoim życiu kieruję się mottem „Cel to marzenie z datą realizacji”. Marzenie o Szkole pisanej wielką literą, rozpocząłem już na pierwszym roku studiów pedagogicznych.

Nazywam się Marek Grzywna, mieszkam i pracuję w Toruniu. Jestem nauczycielem informatyki i biologii w szkole podstawowej i technikum w Toruniu. Jestem dyrektorem szkoły dla dorosłych. Pełnię rolę wykładowcy akademickiego i trenera. Prowadzę szkolenia dla Rad Pedagogicznych oraz szkolenia dla biznesu.

Jestem pasjonatem wykorzystywania nowych technologii, które mają ułatwiać zdobywanie wiedzy i uatrakcyjniać pobyt w szkole.

Prowadzę kanał na YouTube -Marek Grzywna Edukacja, na którym bezpłatnie umieszczam nagrania oraz prowadzę webinaria.

Pełnię rolę egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w zakresie egzaminu maturalnego z biologii.

Na swoich lekcjach wykorzystuję roboty, smartfony, płytki programowalne, drukarki 3d i wiele innych nowoczesnych narzędzi. Podczas zajęć używam aplikacji takich jak YouTube, TikTok czy Instagram. Przekazuję wiedzę w niekonwencjonalny sposób, zwiększając zaangażowanie i zaciekawienie ucznia, gdyż znajduje się on w swoim „naturalnym środowisku” social mediów. Jestem nauczycielem kreatywnym, twórczym, niekonwencjonalnym i skutecznym. Uczniowie rozwijają swoje pasje, a przy okazji osiągają sukcesy rangi lokalnej, krajowej i globalnej. A wszystko to w atmosferze pozbawionej stresu, testowania, czy zmuszania, z uwzględnieniem predyspozycji, pasji i umiejętności ucznia.  Jestem nauczycielem, który jednoczy, wspiera różnorodność i doskonale czuje się pełniąc rolę wychowawcy klasy.

O moich działaniach, sukcesach i prowadzonych szkoleniach można przeczytać na stronie https://www.marekgrzywna.pl/

Rafał Juszczyk

Jestem nauczycielem dyplomowanym i w trójmiejskim szkolnictwie pracuję od 2003 roku. Uczyłem historii, wiedzy o społeczeństwie i edukacji dla bezpieczeństwa. W 2014 moi uczniowie nominowali mnie do nagrody Nauczyciel Roku Gazety Wyborczej – w głosowaniu zająłem ostatecznie 2 miejsce. Od 2019 na Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni wykładam metodykę nauczania edukacji dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej.

W 2014 zostałem dyrektorem Szkoły Podstawowej w Pogórzu w gminie Kosakowo. Od początku chciałem, aby szkoła, którą kierowałem była wyjątkowa. Dziś z radością mogę powiedzieć, że słowa dotrzymałem. W plebiscycie Dziennika Bałtyckiego otrzymałem tytuł Osobowości Roku 2017 powiatu puckiego w kategorii Samorządność Społeczna i Lokalna.

Szkoła to dla mnie przede wszystkim relacje. To one są podstawą i to w nich widzę drogę do życiowego sukcesu. Drzwi mojego gabinetu są zawsze otwarte dla nauczycieli, rodziców i uczniów. Obok patrzenia jak najmłodsi odkrywają i rozwijają swoje pasje, najwspanialszą częścią mojej pracy jest spotkanie z drugim człowiekiem. Rozmowa – zwłaszcza z uczniami – to dla mnie niewyczerpane źródło energii do dalszej pracy.

W wolnych chwilach, choć nie mam ich zbyt wiele, uwielbiam podróżować i poznawać kulinaria i obyczaje różnych zakątków świata. Kocham sport. Śledzę tenisa ziemnego i mocno kibicuję Idze Świątek. Sam trenuję power pump i fitness na siłowni.

Lubię klasyczne kino, śmieszą mnie stare polskie komedie, a kryminały Agathy Christie wciągają bez reszty. W szkole i w życiu kieruję się mądrością mojej ukochanej babci Marysi: „On Ci kamieniem – Ty mu chlebem”.

Anna Oleszek

Z oświatą jestem związana dosłownie od zawsze – moi rodzice mieli wykształcenie pedagogiczne, a siostra była nauczycielem. Edukacja to moje życie zawodowe i pasja, a rozwój i doskonalenie to priorytet. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu wiedzy o kulturze, pośrednictwa i zarządzania nieruchomościami oraz zarządzania oświatą, a także szereg kursów kwalifikacyjnych.

Pracowałam w Rahn Education, firmie edukacyjnej, z siecią placówek w Europie i Afryce. Liczne międzynarodowe sympozja, seminaria i warsztaty były dla mnie okazją, by poznać otwarte myślenie pedagogiczne i podpatrzeć pracę wielu cenionych szkół. Działałam także w ramach uznanych w Polsce organizacji wspierających oświatę niepubliczną.

Dzięki zdobytym doświadczeniom i intuicji pedagogicznej, wraz z zespołem, stworzyłam autorską koncepcję szkoły podstawowej i liceum w Zielonej Górze, którą kierowałam kilka lat. W wieku dojrzałym odnalazła mnie głęboka miłość, która przywiodła mnie do Trójmiasta. Od kilku lat jestem dyrektorem Niepublicznego Żłobka i Przedszkola Hula Hop w Gdańsku.

Koncepcja szkoły takiej jak Octoschool rodziła się we mnie dłuższy czas. Jak się okazało, moje spojrzenie podzielała też Maja – właścicielka Hula Hop. Postanowiłyśmy więc działać i zaprosić do projektu ekspertów z całej Polski. W Octoschool chcę tworzyć bezpieczne i przyjazne miejsce edukacji, gdzie podąża się za potrzebą dziecka, a jednocześnie pielęgnuje świat wyobraźni. Chęć by tworzyć mądrą i otwartą edukację jest we mnie tak samo mocna, jak 20 lat temu, kiedy rozpoczynałam karierę zawodową jako polonistka. Poprzez Octoschool chcę udowodnić, że nauka może być ściśle fajna.

A prywatnie? Sprzeczności, kolory i multum zainteresowań. Uwielbiam dobrą książkę, architekturę przedwojenną, ślad historii, zgiełk miasta i obcowanie z naturą. Mam nastoletniego syna i jego doświadczenia edukacyjne to wspaniała okazja do obserwacji (a niekiedy próba cierpliwości…). Jestem optymistką, wierzę w ludzi, w siłę zespołu, życzliwość, moc dobrego humoru. Przecież nie ma dowodów na to, że życie jest śmiertelnie poważne… 😊

Nasza oddana kadra

Aleksandra Niedziela

Nauczycielka, który stale się rozwija i szuka nowych metod pracy. Od 5 lat zajmuję się obserwacją i wspieraniem prawidłowego rozwoju dzieci. Jako nauczycielka w pełni oddaję się swojej roli z pasją i oddaniem. Swoją przygodę z edukacją zaczęłam na studiach w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Tam też poczyniłam  swoje pierwsze kroki jako nauczycielka przedszkola. Jestem pełna energii i kreatywności, co pozwoliło mi na uznanie wśród swoich uczniów i kolegów w Plebiscycie Nauczyciela Na Medal.

Edukacja to dla mnie nie tylko praca, ale pasja i styl życia. Stale udoskonalam swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w różnych szkoleniach, warsztatach i konferencjach edukacyjnych. Otwarte podejście do nauki sprawia, że zawsze jestem gotowa do eksplorowania nowych metod i narzędzi, które mogą przyczynić się do lepszych efektów nauczania.

Uwielbiam pracę z dziećmi i wierzę w ich ogromny potencjał rozwojowy. Każdego dnia do klasy postaram się nie tylko wnieść wiedzę i umiejętności, ale także wsparcie emocjonalne i motywację do osiągania coraz to wyższych celów.  Staram się, aby każda moja lekcja, którą przygotowuję, była pełna  interaktywnych metod nauki, które wciągają uczniów i pobudzają ich ciekawość. Chciałabym stworzyć klasę, która będzie prawdziwym laboratorium kreatywności, gdzie dzieci będą zachęcane do myślenia poza schematami i wyrażania swoich pomysłów w twórczy sposób.

 

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów w moim życiu jest miłość do tańca i muzyki.

Podróże są kolejnym obszarem, którym nieustannie się fascynuję. Widok nowych miejsc i kultur jest dla mnie nie tylko źródłem inspiracji, ale również sposobem na poszerzanie horyzontów, także dla swoich uczniów. Wprowadzam elementy międzynarodowego wymiaru do swoich lekcji, ukazując dzieciom różnorodność świata i rozwijając ich empatię,  zrozumienie dla innych kultur.

W skrócie : jestem nauczycielką, która stara się przekraczać granice tradycyjnego podejścia do edukacji. Moja pełna entuzjazmu osobowość, kreatywność, zaangażowanie w ciągły rozwój oraz miłość do pracy z dziećmi sprawiają, że staram się być źródłem inspiracji dla uczniów.

Magdalena Bzoma

Cześć, jestem Magda i lubię ludzi. Szczególnie tych najmłodszych. Jestem psycholożką z doświadczeniem w pracy z dziećmi i osobami w kryzysie. Obecnie rozwijam swoje kompetencje, biorąc udział w czteroletnim szkoleniu psychoterapeutycznym.

Moja misja to dawanie dzieciom tyle uwagi i miłości ile potrzebują. Wierzę, że właśnie to daje im siłę do budowania poczucia własnej wartości.

Praca oparta na współpracy, dyskusjach, otwartości, pomocnych dłoniach to wartości które cenię sobie najbardziej. Dlatego uważam, że Octoschool to bezpieczne miejsce do rozwoju, nie tylko dla dzieci, ale również dla nas, dorosłych.

Prywatnie jestem żoną i mamą dwuletniej córeczki. Kocham taniec. Jest to dla mnie forma ruchu, pozwalająca na wyrażanie siebie. Jest też połączeniem ciała i umysłu. Lubię też wodę, pływanie mnie relaksuje. W wolnym czasie można mnie spotkać z rodziną, w kaszubskim lesie, na rozgrywkach w planszówki :).

Angelika Baranowska

Ukończyłam studia magisterskie z filologii angielskiej na Uniwersytecie Gdańskim, studia podyplomowe na kierunku edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna oraz kurs pedagogiczno – metodyczny przygotowujący do nauczania języka angielskiego. Moje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam pracując  jako nauczycielka języka angielskiego w szkole podstawowej oraz  przedszkolu anglojęzycznym, gdzie byłam również wychowawcą, w grupach wiekowych 3-5  lat.

W kontaktach z dziećmi opieram się na zbudowaniu atmosfery pełniej zaufania i poczucia bezpieczeństwa.  Staram się wspierać rozwój dzieci nie tylko w zakresie wiedzy, ale także emocjonalnie  i społecznie. Jestem osobą otwartą, troskliwą i sumienną.  W dzieciach inspiruje mnie ich ciekawość świata i spontaniczność.

Prywatnie jestem mamą 5-letniego Stasia i 3-letniej Zosi. Rozumiem obawy i troski rodziców, gdyż łącze pracę nauczyciela z wychowywaniem własnych dzieci. Zarówno w pracy jak i w domu staram się rozwijać naturalną ciekawość i kreatywność dzieci, angażując je w różnorodne aktywności.

Aneta Dąbrowska

Z zawodu i pasji zajmuję się fizjoterapią pediatryczną, a zwłaszcza terapią wad postawy, skolioz, wyrównywaniem asymetrii oraz poprawą funkcji motorycznych dzieci. Jestem absolwentką Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, fizjoterapeutą (PWZF 31092)
z 15-letnim doświadczeniem w pracy z najmłodszymi.

W 2019 roku ukończyłam 5letnie studia doktoranckie na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym w Klinice Rehabilitacji broniąc pracy poświęconej diagnostyce i terapii zaburzeń kontroli postawy ciała dzieci ze skoliozami idiopatycznymi. Ukończyłam wiele specjalistycznych szkoleń prowadzonych przez najlepszych specjalistów w Polsce i Europie, między innymi: Proproceptive Neuromuscular Facilitation (Metodę Nerwowo-Mięśniowego Torowanie Ruchu), Trójpłaszczyznową Terapię Manualną Wad Stóp u Dzieci  na Podstawach Neurofizjologicznych wg Zukunft-Huber (model niemiecki), Funkcjonalną Integrację
i Osteopatię,  Diagnostykę i Terapię Integracji Sensorycznej, Terapię Czaszkowo-Krzyżową
I i II stopnia, Metodę Suchego Igłowania, Kinesiology Tapying, Terapię Trzewną (Wisceralną) w zaburzeniach układu pokarmowego. Swój warsztat pracy wzbogacam wykonywaniem wkładek dynamicznych firmy IGLI oraz ICB Medical według modelu australijskiego bazując na badaniu biomechanicznym kończyn w korekcji stopy płaskiej, płasko-koślawej, szpotawej.

Obecnie jestem na 4,5 letnich studiach podyplomowych z Medycyny Osteopatycznej
w Akademii Osteopatii. Doświadczenie w pracy z najmłodszymi zdobywałam w Ośrodku Wczesnej Interwencji
i Wspomagania Rozwoju oraz w Klinice Rehabilitacji Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Poza praktyką w gabinecie Reha-Medica, którego jestem właścicielką, prowadziłam zajęcia dydaktyczne w Wyższej Szkole Zdrowia w Gdańsku oraz w Klinice Rehabilitacji Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku lekarskim i fizjoterapia. Jestem autorką i współautorką 45 polskich i zagranicznych publikacji naukowych oraz filmu instruktażowego na temat rehabilitacji pacjentów z zespołem Downa (Wydawnictwo Forum Media Polska).

Do pracy z najmłodszymi pacjentami podchodzę holistycznie, traktując organizm dziecka jako integralną i fascynującą mnie całość.

Zainspirowana możliwościami jakie daje współczesna fizjoterapia, chciałabym dzielić się
z Państwem moją wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie fizjoterapii dziecięcej.

Marcin Góra

Swoją edukacyjną ścieżkę rozwoju rozpocząłem na Uniwersytecie Gdańskim na kierunku pedagogika specjalna ze specjalizacją oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej, a następnie także edukacji i terapii osób ze stanami na spektrum. Mam kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w placówkach edukacyjnych, jak i stowarzyszeniach ukierunkowanych na pomoc dzieciom.

Ponadto jestem także praktykującym trenerem umiejętności społecznych, terapeutą ręki, terapeutą behawioralnym, a od niedawna również tutorem. Pracując, staram się korzystać z nabytych kompetencji w sposób zgodny z potrzebami, zainteresowaniami i możliwościami uczennic oraz uczniów.

Jako pedagog szkolny zawsze staram się dbać o poczucie bezpieczeństwa i komfort uczennic oraz uczniów Octoschool. Staram się podążać za potrzebami, zapewnić możliwość bycia wysłuchanym i wspierać. Istotne jest dla mnie budowanie partnerstwa opartego na współpracy i szacunku. Identycznymi wartościami kieruję się podczas współpracy z rodzicami, którzy są nierozłącznym elementem funkcjonowania Octoschool.

Bardzo się cieszę, że możemy razem współpracować.